Palkka.fi julkaisee uudistuneita osioita vuoden 2024 aikana – laajempi uudistus siirtyy

2023-12-04

Vuonna 2022 aloitettu Palkka.fi-palvelun laajempi uudistus siirtyy. Palvelun etusivu ja yrityskäyttöliittymän tietyt kohteet avautuvat kuitenkin uudistettuina vuoden 2024 aikana.

Tuoteomistaja Anna-Maija Lahti kertoo, että palvelun uudistamista ei ole voitu toteuttaa alkuperäisen suunnitelman mukaisesti, sillä työ osoittautui laajemmaksi kuin odotettiin.

-  Tavoitteemme oli ja on edelleen tarjota käyttäjille käytettävä ja saavutettava palvelu. Se tarkoittaa sitä, että käyttöliittymien kehittämisen lisäksi on uudistettava myös palvelun teknistä toteutusta. Samaan aikaan uudistusprojektin kanssa palvelussa on myös tehty muita isoja teknisiä muutoksia, mikä on työllistänyt kehittäjiä. Päätimme siis, että tässä kohtaa emme edistä laajempaa uudistamista. Keskitymme tekemään loppuun jo työn alla olevat osiot ja julkaisemme ne ensi vuoden aikana, Lahti sanoo.

Hänen mukaansa palvelun kokonaisuudistusta ei ole kuitenkaan täysin haudattu.

-  Uudistaminen jatkuu jollakin aikavälillä. Tavoite on edelleen sama eli tarjota käyttäjille toimiva ja käytettävä palvelu, joka on myös saavutettava, Anna-Maija Lahti sanoo.

Ensimmäisinä uudistettuina kohteina Palkka.fi julkaisee uuden etusivun sekä yrityskäyttöliittymän muutamat kohteet.

Muita uudistuksia vuoden vaihteessa

Palkka.fi:ssä julkaistaan vuoden vaihteessa muita uudistuksia. Uudessa versiossa on mahdollista ilmoittaa kotitalousvähennykset reaaliaikaisesti Verohallintoon vuoden 2024 palkanmaksupäivistä alkaen. Lue lisää Tiedot kotitalousvähennyksestä siirtyvät jatkossa Verohallintoon heti palkanlaskennan yhteydessä -tiedotteesta.

Lisäksi työeläkemaksut voi jatkossa hoitaa Palkka.fi:n muodostaman maksutiedon perusteella. Lue lisää Työeläkeyhtiöiden maksutiedot suoraan Palkka.fi:hin 20.12.2023 alkaen -tiedotteesta.

Yhteystiedot 029 497 034 (suomeksi) Palvelunumero on avoinna klo 9-16. 029 497 035 (på svenska) Servicenumret är öppet klockan 9-12.
Du kan lämna en återuppringningsbegäran klockan 12-16.
Vi ringer dej senast följande vardag.